Seo proces od začiatku

Základne SEO postupy malej firmy s nízkym rozpočtom

Začnite rok 2018 optimalizovať vaše stránky za pomerne nízke ceny nasledovným postupom:

Blog s kvalitným obsahommáte obmedzený rozpočet, vybudujte skvelý obsah na blogu a prezentujte články na sociálnych sieťach Twitter, Facebook, Google+ a pod.

Používajte bezplatné nástroje – vytvorte si správcu webu pre Google a Bing, kde vyhľadávače majú vlastné nástroje Bing Webmaster a Google Tools. Využívajte najznámejší nástroj na webovú analýzu Google Analytics.

Zakldane SEO malej firmy

Vyhľadajte najlepšie kľúčové slová – pomocou Google Adwords zistite najvyhľadávanejšie kľúčové slová a analýzu kľúčových slov spracujte na Moz Tools.

Analyzujte konkurenciu – vyhodnocujte vaše a stránky konkurencie na SEO, názvy značiek, značky h1, url adresy bohaté na kľúčové slová a pod.

Analyzujte rozhodujúce prvky – analyzujte prichádzajúce odkazy, text, HTML, ukotvený text, interné odkazy a pod. Určite ideálny signál pre úspech.

Využívajte nástroje za nízke ceny – WordPress alebo Drupal obľúbené systémy na vytváranie webových stránok. Xenupoužite na pravidelné skontrolovanie nefunkčných odkazov. Microsoft Word – nástroj na tvorbu a publikovanie kvalitného obsahu.

Malá firma a živnostník môžu začať základné SEO postupy s limitovaným rozpočtom a šancou na dobré výsledky vo vyhľadávačoch.

Odkaz ako rozhodujúci a dôležitý signál pre vyhľadávače

Pri relevantných webových stránkach je ukotvený text stále dôležitý signál pre vyhľadávače.  Od marca 2014 sa vyhľadávače pozerajú viac, aj na iné rozhodujúce signály:

signaly kvalitnych odkazov

Umiestnenie odkazu na stránke – umiestnenie odkazov na hlavnej časti obsahu stránky je lepšie, ako umiestnenie v bloku odkazov v spodnej, skrytej časti stránky. Lepšie umiestnenie odkazov na stránkach patria tiež k faktorom hodnotenie.

Tematický text v okolí odkazu – pozitívny signál môžu vyhľadávače hodnotiť aj súvisiaci obsah textu na stránke, ktorý je tematický podobný vášmu odkazu s ukotveným textom a obsahom vašej web stránky.

Odkazy v okolí –  pokiaľ sú vedľa vášho odkazu umiestnené odkazy na kasínové a adult stránky, nie je to dobrý signál pre vyhľadávače.

Odkazová stránka s externými odkazmiweb, blog, magazín odkazujúci na vašu stránku a napredujúci z odkazov tretích strán, pre vašu stránku bude odkaz kvalitnejší.

Celkový kontext a relevantnosť odkazujúceho webu, blogu a magazínu je tiež podstatný signál v hodnotení vyhľadávačov.

Časové faktory pridávania odkazov

Vyhľadávače spracovávajú a vyhodnocujú dôkladne údaje, kedy prišiel nový odkaz alebo zanikol odkaz.

casove faktory pridavania odkazov

Rýchlosť pridávania odkazovrýchlosť pridávania a získavania kvalitných spätných odkazov je významný signál. Veľmi rýchle pridávanie odkazov – kupovanie odkazov v tisícoch  je zlý faktor pre Vás a vyhľadávače. Naopak pridávanie odkazov v kvalitnom magazíne, webe, blogu v desiatkach je dobré riešenie.

Pridanie prvého odkazu – zaujímavý signál pre vyhľadávače, ohľadom zvažovania výskytu ostatných odkazov.

Skončenie odkazu – rýchlemu odstráneniu odkazu môžete prispieť pri výrazných zmenách na vašej webovej stránke, ktoré môžu byť pre vyhľadávače viditeľné ako negatívny signál.  Odstránenie nekvalitného a netematického odkazu z magazína, blogu, webu je tiež zlý faktor pre vašu web stránku.

Čas fungovania odkazu – odkaz sa môže počítať lepšie alebo horšie pre vyhľadávače podľa závislosti na dôvere, autorite stránky a iných faktoroch.

Získavajte a budujte 10 až 15 kvalitných odkazov mesačne z kvalitných magazínov, blogov, webov, sociálnych sieti dlhodobo pre lepšie výsledky firmy a web stránky.

Aké spätné odkazy sa vyhľadávačom nepáčia?

link buildingVeľmi populárne spamové techniky boli kupovanie odkazov – vysoké riziko sankcie a algoritmických trestov od vyhľadávačov. Prečo bolo nakupovanie odkazov populárne? Nemuseli poukazovať na kvalitu obsahu svojich stránok, stačilo kúpiť rýchlo a veľké množstvo odkazov za určitú, stanovenú cenu.

Ďalšou nebezpečnou taktikou je výmena odkazov s webovými stránkami, ktoré nesúvisia s vašou tematikou.  Určite netreba zatracovať niekoľko vybraných výmenných odkazov s rovnakou tematikou. Problém nastane, keď výmena odkazov sa stane hlavným zdrojom vášho budovania spätných odkazov.

Odkazy vytvorené prostredníctvom linkových fariem, trojstranne a viac prepojenia je agresívna taktika získavania lacných a zbytočných odkazov. Link farma je web stránka alebo skupina stránok, kde jediný dôvod fungovania je prepojenie medzi sebou a inými web stránkami. Ako zistíte link farmy? Odkazové farmy majú slabú štruktúru stránok, slabé redakčné služby a veľa nesúvislých odkazov na stránkach.

Neprirodzené získavanie odkazov – spam komentovanie, kde vkladateľ odkazu nemá žiadne úsilie na prečítanie fóra a príspevku, na ktorom zostal komentár s odkazom. Veľa blokových príspevkov a fór 99% sa vymazáva komentár s odkazom alebo je odkaz nofollow, ale pri vkladaní napr. 50 000 komentárov s odkazmi a 1 % úspešnosti dosiahli 500 odkazov. Taktika získavania odkazov je zlá, riziko sankcie od vyhľadávačov.