Seo proces od začiatku

Nariadenie EÚ 2016/679 o ochrane osobných údajov

Čo sú vlastne osobné údaje? Osobné údaje musia určiť fyzickú osobu, priamo samostatne alebo v spojení s ďalšími údajmi ( meno, priezvisko a adresa a pod.) alebo nepriamo (napríklad unikátny kód v systéme). Údaje o právnických osobách ako sú názov a IČO občianskeho združenia a s.r.o. nie sú osobné údaje.

Aké zmeny nás čakajú od 25.5.2018 ?

osobne udaje

Administratívna záťaž – budeme musieť spracovávať a dokumentovať osobné údaje, ako aj schopný doložiť po celý čas spracovania osobných údajov.

Zmena súhlasu o spracovaní –  podľa nového nariadenia musí byť súhlas o spracovanie osobných údajov formulovaná tak, aby bol jasne porozumený. Užívateľ bude musieť zároveň vedieť, na aký účel spracovania svoje údaje poskytuje.

Opt-in – na začiatku, než je vôbec služba sprevádzkovaná, musíte mať právo rozhodnúť sa, či súhlasíte alebo nesúhlasíte so spracovaním osobných údajov.

Nové osobné údaje – podľa Nariadenie EÚ 2016/679 sú aj technické údaje typu e-mailová adresa, IP adresa, súbory cookie.

Oznamovacia povinnosť – po novom bude musieť spracovateľ ohlásiť ohrozenie zabezpečenia osobných dát najneskôr do 72 hodín

Právo byť zabudnutý – novinkou je právo byť zabudnutý, podľa ktorému môže osoba požadovať, aby boli bez zbytočného odkladu vymazané jej osobné údaje, pokiaľ neexistuje právny dôvod pre ich ďalšieho spracovania.

Vysoké pokuty – podľa aktuálneho zákona o ochrane osobných údajov na Slovensku hrozí za jeho porušenie pokuta do výšky 200-tisíc eur. Táto suma sa podľa GDPR navýši na 20 miliónov eur alebo do štyroch percent z obratu spoločnosti, čo je v niektorých prípadoch veľkých korporácií na ešte vyššej úrovni.

S osobnými údajmi a problematikou ich spracovania sa v dnešnej dobe zaoberá takmer každý podnikateľ a firmy.

 

Špecializované vertikálne vyhľadávače

Špeciálne vertikálne vyhľadávače prichádzajú od rôznych tretích strán.  Špeciálne vyhľadávače môžu byť:

specializovane vyhladavace

  • vyhľadávače na porovnanie nákupov tovarov a produktov, ako sú napríklad PriceGrabber, Shopzilla a Nextag

  • vyhľadávače na nehnuteľnosti, ako napríklad Trulia a Zillow

  • vyhľadávače na ponuky práce, napríklad CareerBuilder a SimplyHired

  • vyhľadávače na hudbu, ako iTunes Music Store

  • B2B vyhľadávače, ako sú KnowledgeStorm a ThomasNet

Na internete je veľké množstvo rôznych, kvalitných druhov a ponúk na  vertikálne vyhľadávače. Všetky špecializované vyhľadávače môžu výrazne zlepšiť kvalitu výsledkov pre používateľov.

Získajte vlastne publikum a návštevnosť

Môžete mať najkrajšie a najlepšie tovary na svete, ale pokiaľ o nich ľudia nevedia, nepredáte požadované množstvo.  Musíte zistiť spôsob, ako si vybudovať vlastné publikum a návštevnosť stránky, eshopu. Budovanie vlastného publika je časovo dlhý a náročný proces.

Vytvoríte si stránku a začnete publikovať obsah na vašej stránke, ak nemáte veľkú značku a nie ste známi, je pravdepodobné, že Váš obsah nebude čítať veľa ľudí. Jedným spôsobom, ako získať publikum je kontakt s publikom iných ľudí. Môžeme si spomenúť niekoľko príkladov:

  • publikovanie príspevkov na vysoko kvalitných web stránkach vo vašej tematike

  • sociálne média

  • získanie rozhovoru

  • tlačové správy

  • platené sociálne siete

  • platené obsahové siete

ziskajte vlastne publikum

Umiestnené odkazy v platených obsahových sieťach pravdepodobne nemajú priamu hodnotu na SEO, ale ponúkajú výborný spôsob dosiahnutia nového publika a návštevnosti.

SEO služby a spätné odkazy

Umiestnenie vo vyhľadávači a návštevnosť web stránky je súčasť kvalitnej SEO služby.  Jedna z hlavných časti SEO služieb je získavanie a budovanie kvalitných spätných odkazov.  Spätné odkazy pomáhajú umiestneniu web stránky vo vyhľadávači a zabezpečujú priamu návštevnosť zo získaného odkazu.

Ako najlepšie získavať a budovať kvalitné spätné odkazy?

SEO sluzby a spatne odkazy

Najlepší odkaz získate kvalitným obsahom a uverejnením na výbornom, tematický podobnom magazíne, webe, blogu. Kvalitný obsah si ľudia, zákazníci na internete nájdu a budú spontánne odkazovať na váš článok, obsah. Odkazovať môžete z tematický, rovnakých diskusných fór a kvalitných, navštevovaných sociálnych sieti.  Spätné odkazy získavajte hlavne zo stránok, ktoré navštevujú vaši potencionálni zákazníci.

Najdôležitejšie algoritmy Google 2017

10. január 2017 spustenie trestov od Google pre rušivé reklamy a vyskakovacie okná, ktoré znehodnocujú užívanie mobilných telefónov. Google bude penalizovať a znižovať hodnotenie webstránkam, ktoré porušujú:

– vyskakovacie okno prekrýva hlavný obsah webu, hneď ako užívateľ prichádza na stránku alebo počas prechádzania stránky

–  zobrazenie rušivej reklamy, ktorú musí užívateľ odmietnuť pred vstupom do hlavného obsahu webu

– všetky druhy rušivých reklám počas prezerania web stránky.

17.októbra 2017 spustenie prehliadača Chrome 62, kde poukazuje návštevníkom stránky s nezabezpečenými formulármi. Dôležitý krok Google na presadzovanie stránok HTTPS a možný vplyv na návštevnosť stránok.

30. november 2017 zvýšil sa limit meta popisu až na 300 znakov zo 155 znakov pri dĺžke úryvkov vo výsledkoch vyhľadávania. Google si dlhšie popisy bude pravdepodobne vyberať z obsahu web stránok.

Zdroje: moz.com , searchengineland.com

Google Panda a Google Penguin- hodnotenie a sankcie

Vyhľadávacie nástroje využívajú meranie kvality vyhľadávania, algoritmy hodnotenia, algoritmy trestov a manuálne tresty.  Sankcie a tresty môžu spôsobiť veľkú zmenu v organickom vyhľadávaní.

Google algoritmus

Panda algoritmus Google vznikol 23. februára 2011. Algoritmus bol zameraný na analýzu kvality obsahu webov. Panda bola navrhnutá, aby znížila hodnotenie pre webové stránky s nízkou kvalitou a zvýšila hodnotenie webových stránok s vysokou kvalitou, originálnym obsahom. Nastala veľká zmena vo vyhľadávaní a algoritmus mal vplyv na 10 % všetkých vyhľadávaní na Google. Algoritmus penalizuje tenký obsah, obsahové farmy, stránky s nekvalitným obsahom a pod.

Penguin algoritmus Google začal 24. apríla 2012. Dôležitý algoritmus zameraný na riešenie nekvalitných odkazov vo vyhľadávači Google. Algoritmus penalizuje veľa rôznych, zlých typov odkazov ako napr. spam komentovanie, link farmy, kupovanie odkazov a pod.

Google mení každý rok algoritmickú aktualizáciu Panda a Penguin, ktoré najviac ovplyvňujú výsledky umiestnenia webu vo vyhľadávači. Veľké zníženie návštevnosti na webových stránkach môže mať pre Vás a podnikanie zlé následky.

Základne SEO postupy malej firmy s nízkym rozpočtom

Začnite rok 2018 optimalizovať vaše stránky za pomerne nízke ceny nasledovným postupom:

Blog s kvalitným obsahommáte obmedzený rozpočet, vybudujte skvelý obsah na blogu a prezentujte články na sociálnych sieťach Twitter, Facebook, Google+ a pod.

Používajte bezplatné nástroje – vytvorte si správcu webu pre Google a Bing, kde vyhľadávače majú vlastné nástroje Bing Webmaster a Google Tools. Využívajte najznámejší nástroj na webovú analýzu Google Analytics.

Zakldane SEO malej firmy

Vyhľadajte najlepšie kľúčové slová – pomocou Google Adwords zistite najvyhľadávanejšie kľúčové slová a analýzu kľúčových slov spracujte na Moz Tools.

Analyzujte konkurenciu – vyhodnocujte vaše a stránky konkurencie na SEO, názvy značiek, značky h1, url adresy bohaté na kľúčové slová a pod.

Analyzujte rozhodujúce prvky – analyzujte prichádzajúce odkazy, text, HTML, ukotvený text, interné odkazy a pod. Určite ideálny signál pre úspech.

Využívajte nástroje za nízke ceny – WordPress alebo Drupal obľúbené systémy na vytváranie webových stránok. Xenupoužite na pravidelné skontrolovanie nefunkčných odkazov. Microsoft Word – nástroj na tvorbu a publikovanie kvalitného obsahu.

Malá firma a živnostník môžu začať základné SEO postupy s limitovaným rozpočtom a šancou na dobré výsledky vo vyhľadávačoch.

Odkaz ako rozhodujúci a dôležitý signál pre vyhľadávače

Pri relevantných webových stránkach je ukotvený text stále dôležitý signál pre vyhľadávače.  Od marca 2014 sa vyhľadávače pozerajú viac, aj na iné rozhodujúce signály:

signaly kvalitnych odkazov

Umiestnenie odkazu na stránke – umiestnenie odkazov na hlavnej časti obsahu stránky je lepšie, ako umiestnenie v bloku odkazov v spodnej, skrytej časti stránky. Lepšie umiestnenie odkazov na stránkach patria tiež k faktorom hodnotenie.

Tematický text v okolí odkazu – pozitívny signál môžu vyhľadávače hodnotiť aj súvisiaci obsah textu na stránke, ktorý je tematický podobný vášmu odkazu s ukotveným textom a obsahom vašej web stránky.

Odkazy v okolí –  pokiaľ sú vedľa vášho odkazu umiestnené odkazy na kasínové a adult stránky, nie je to dobrý signál pre vyhľadávače.

Odkazová stránka s externými odkazmiweb, blog, magazín odkazujúci na vašu stránku a napredujúci z odkazov tretích strán, pre vašu stránku bude odkaz kvalitnejší.

Celkový kontext a relevantnosť odkazujúceho webu, blogu a magazínu je tiež podstatný signál v hodnotení vyhľadávačov.

Časové faktory pridávania odkazov

Vyhľadávače spracovávajú a vyhodnocujú dôkladne údaje, kedy prišiel nový odkaz alebo zanikol odkaz.

casove faktory pridavania odkazov

Rýchlosť pridávania odkazovrýchlosť pridávania a získavania kvalitných spätných odkazov je významný signál. Veľmi rýchle pridávanie odkazov – kupovanie odkazov v tisícoch  je zlý faktor pre Vás a vyhľadávače. Naopak pridávanie odkazov v kvalitnom magazíne, webe, blogu v desiatkach je dobré riešenie.

Pridanie prvého odkazu – zaujímavý signál pre vyhľadávače, ohľadom zvažovania výskytu ostatných odkazov.

Skončenie odkazu – rýchlemu odstráneniu odkazu môžete prispieť pri výrazných zmenách na vašej webovej stránke, ktoré môžu byť pre vyhľadávače viditeľné ako negatívny signál.  Odstránenie nekvalitného a netematického odkazu z magazína, blogu, webu je tiež zlý faktor pre vašu web stránku.

Čas fungovania odkazu – odkaz sa môže počítať lepšie alebo horšie pre vyhľadávače podľa závislosti na dôvere, autorite stránky a iných faktoroch.

Získavajte a budujte 10 až 15 kvalitných odkazov mesačne z kvalitných magazínov, blogov, webov, sociálnych sieti dlhodobo pre lepšie výsledky firmy a web stránky.